Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Att bo i en semester

Av Sofia - 11 april 2009 16:50

Jag bor i en stad dit andra åker på semester. Jag bor alltså i en semester, men det känns inte så. Visst en stor del av befolkningen är turister, det finns den massa bra shopping, många schyssta klubbar, barer och discon och jag kan ligga på stranden nästan varje dag om jag vill. Men det gör jag ju inte! Det här är min vardag och det känns inte som semester, jag är ju van.
Men om jag åker 20-30 min bort, till t.ex Marbella eller Benalmádena då känns det mitt i allt som om jag är på semester! Jag har lust att glassa på stranden, promenera längs paseon (spansksvenska för strandpromenaden), gå ut o äta på någon mysig restaurang, ta en tur ut på havet med någon turistbåt eller dansa tills höfterna gör ont på någon svettig nattklubb. Sen när jag kommer hem igen känner jag mig nöjd och avslappnad. Jag har varit på södernsemester... i några timmar!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 maj 2009 15:05

Jag har otroligt mycket plugg och andra saker som jag måste göra nu så jag har varit jättedålig med uppdatering på sistone. Ändå har jag 4-5 besökare/dag. Vilka är ni? Och hur hittade ni hit? Är det mina gamla vanliga "kändisar" som läser, eller fin...

Av Sofia - 23 april 2009 15:21

De flesta känner till att i Spanien tar man siesta mitt på dagen. Det kan ju vara skönt att få gå hem och vila lite mitt på dagen, men jag tycker bara att det är jobbigt.   Om man jobbar missar men hela dagen, och kvällen. Du kan t.ex. börja...

Av Sofia - 22 april 2009 14:51

När jag var på stranden igår med Erika, ringde en tjej till henne och undrade om hon kunde komma och jobba lite på ett café ett par dagar i veckan. Men Erika jobbar heltid på Mister Noodles nu så det gick ju inte. ”Men vänta lite”, sa...

Av Sofia - 20 april 2009 14:34

      Åh vilken härlig dag!   Soufiane var ledig idag så vi tog det lugnt på morgonen och myste lite extra innan vi steg upp. Dagens planer var att fara på hajk och picknick i Korkeksdalen (som jag kallar den). Vi köpte jordgubbar och lite an...

Av Sofia - 19 april 2009 12:53

  Den här veckan har flutit på som vanligt, jag har försökt plugga och träna lite, det gick väl så där. Men jag har iaf städat hela lägenheten!   Igår var Soufiane och jag ut o dansade lite här i Fuengirola.  Jag såg jättemycket fram emot det, men vi...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av musik föredrar du att dansa till när du går ut?
 R'n'B, hip-hop
 Pop
 Schlager
 Tecno/house
 Dancehall, ragga, reggaeton
 Rock
 Salsa eller liknande
 Annan musik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards