Alla inlägg den 19 april 2009

Av Sofia - 19 april 2009 12:53


Den här veckan har flutit på som vanligt, jag har försökt plugga och träna lite, det gick väl så där. Men jag har iaf städat hela lägenheten!


Igår var Soufiane och jag ut o dansade lite här i Fuengirola.  Jag såg jättemycket fram emot det, men vi fick otur med musiken. På alla ställen spelades det bara tecno/house! Någon sån låt ibland kan ju vara kul, men inte hela kvällen! Det ger mig huvudvärk och är inte kul att dansa till. Jag vill ha R'n'B, hip-hop, dancehall och reggaeton!


Vi började med att gå in på London Pub där de först spelade bra musik bara för att, när vi kom in, byta till house.Vi stannade ett tag i hopp om att de snart skulle byta igen, men tillslut orkade vi inte längre.


Sen hamnade vi på Highway där de spelade reggaeton. Vi hann dansa och ha kul en liten stund innan Dj:n bytte till HOUSE! Vi härdade ut eftersom Dj:n sa att han snart skulle byta igen, men vi kunde inte stanna så länge eftersom Soufiane skulle på jobb dagen efter. När vi tillslut gav upp och gick bytte de såklart till reggaeton igen...Suck... Que suerte!


Trots oturen med musiken var det kul att komma ut lite, promenera längs strandpromenaden och pussas lite. Men när det gäller dansandet hade vi betydligt roligare hemma igår. Av en slump hittade vi Kaomas gamla klassiker Lambada på YouTube! Vi tittade på videon och sen dansade vi. Det gick riktigt bra bara vi fick in det rätta gunget! Härlig låt! Videon är också fin, ger mig sån lust att dansa men gör mig samtidigt lite sentimental.

En sak är säker, mer dans hemma! Här får vi ju själva bestämma musiken!


Visste ni förresten att Kaomas Lambada är en oautoriserad cover på den bolivianska folkmusikgruppen Los Kjarkas låt Llorando se fue. Kaoma fick betala dryga böter för det plagiatet, men nog svänger ju deras version mycket mer.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken typ av musik föredrar du att dansa till när du går ut?
 R'n'B, hip-hop
 Pop
 Schlager
 Tecno/house
 Dancehall, ragga, reggaeton
 Rock
 Salsa eller liknande
 Annan musik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards